AK-05

bélyegzőhelyek
Túraleírás
Teljes leírás
A Tisza-parti Mindszentről egy többnapos túra keretében Szarvas határáig gyaloglunk. Végre teljes valójában megismerkedünk az Alföld igazi arcával. Végtelennek tűnő szántókon vágunk át, közben a tekintetünk sok esetben a távoli látóhatárig egyetlen akadályba sem ütközik. A terebélyes földeken, kígyózó gátakon húzódó utak mentén ez talán a legkevesebb árnyékkal bíró része az Alföldi Kéknek.
Mindszentről indulva a halastavat megkerülve jutunk ki a 45-ös főútra. Rövid kitérőt teszünk a Ludas-halomra, aztán Ördöngösre vezet az utunk. A mezőkön átvágva érkezünk meg Tompahátra, majd további szántóföldek után Ótompahátra. Nagymágocson kitérőt teszünk a Károlyi-kastélyhoz, majd Árpádhalom felé indulunk tovább, ahonnan hosszú, árnyékmentes mezei utakon érjük el Gádorost, aztán egy keskeny aszfaltúton Eperjest. Mezőkön, csatornapartokon jutunk el félnapi túra végén Szarvasra, ahol az Alföldi Kéktúra 5. szakasza végződik. Érdemes legalább fél napot rászánni a városra a sok érdekes látnivaló miatt.

Tippek

Szakaszhosszok bélyegzőtől bélyegzőig (kilométerben):

Mindszent vá.  15,9  Ördöngös  7,2  Tompahát  9,1  Nagymágocs  8,6  Árpádhalom  7  Gádoros  7,2  Eperjes  20,2  Szarvas

Ajánlott köztes ki- és beszállási pontok az útvonal mentén:

• Tompahát (AKPH_20): Tompahát, központ buszmegálló (Szentes felé)
  • Nagymágocs (AKPH_21): Nagymágocson több helyen is megáll a busz: Károlyi kastély, Községháza, Sportpálya, Kossuth utca - Szentes és Budapest felé utazhatunk innen

• Árpádhalom (AKPH_22): Árpádhalom, magtároló buszmegálló (Orosháza és Szentes felé)

• Gádoros (AKPH_23_A): Gádoros vasútállomás (Szentes–Orosháza viszonylat)
  • Eperjes (AKPH_23_B): Eperjes, községháza buszmegálló (Orosháza, Nagyszénás és Szentes felé)

Érdekes látnivalók útközben :

Hasznos infók

Tömegközlekedés

Mindszent, vasútállomás:

• Vasúttal a Szentes és Hódmezővásárhely, illetve Kiskunfélegyháza és Hódmezővásárhely között közlekedő vonatokkal a Mindszent vasútállomásig utazzunk.
  • Szentes és Csongrád, valamint Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő távolsági és helyközi busszal érkezve a Mindszent, Stop büfé megállóig utazzunk.

Szarvas, Körösvölgyi Látogatóközpont:

• A Mezőtúr–Mezőhegyes vonalon vonattal is elérhetjük Szarvast, a Szarvas megállónál szálljunk le.
  • Távolsági vagy helyi (a vasútállomásról) busszal a Mezőtúri útelágazás megállóig utazzunk.

Megközelítés

Mindszent, vasútállomás:

• A vasútállomáson találjuk a pecsétet. Az állomással szemben elindulunk a Vasút utcán, majd a Nyomás soron jobbra kanyarodunk. Kiérve a Csokonai utcára, már a Kéken vagyunk.
  • A buszmegálló a Csokonai utcában található, amin halad a K jelzés. Pecsételni viszont egy kis kerülőt kell tennönk a vasútállomásig és vissza (170 m).

Szarvas, Körösvölgyi Látogatóközpont:

• A buszmegállótól induljunk az elágazásig, és ahol a tábla is jelzi, forduljunk be a Körösvölgyi Látogatóközpont felé. Egyenesen haladunk, egyszercsak becsatlakozik a Kék. Átmegyünk az Annaligeti hídon, még egy kicsit megyünk, és bal kéz felől találjuk a Látogatóközpontot, ahol a pecsét vár minket.

Parkolás

• Mindszent vasútállomásán betonozott, ingyenes parkolót találunk.
  • Szarvason a Körösvölgyi Látogatóközpontnál találunk parkolót.

Felszerelés

Alapvető túrafelszerelés: túracipő vagy bakancs, az évszaknak megfelelő öltözet, ivóvíz, élelem. A navigáláshoz TERMÉSZETJÁRÓ app.

Biztonsági előírások

• Mivel sokszor több órát is gyalogolunk két lakott hely között, vigyünk magunkkal megfelelő mennyiségű ételt és italt. Nem árt gondoskodni a nap elleni védelemről sem, mert helyenként nem találunk árnyékot.