OKT

Budai-hegyég

Hűvösvölgy - Rozália téglagyár

GPX-NYOMVONAL LETÖLTÉSE (2020. október 8.)

530 m

-630 m

14,2 km

OKT-13

OKT-15

Hűvösvölgyben a Széchenyi-hegyi Gyermekvasút végállomásánál bélyegzés után rátérünk az Országos Kéktúra útvonalára. Keresztezzük a Hűvösvölgyi utat, majd a 2009-ben leégett Balázs vendéglő parkolóján átvágva érjük el az Ördög-árok felett átvezető

gyaloghidat. Lemegyünk a völgybe, s a Glück Frigyes úton haladunk tovább. Kis tetőre érünk; előttünk feltűnik az erdő széle, aztán hamarosan kilépünk a Hármashatárhegyi repülőtérre.

A mező szélével párhuzamos földúton indulunk tovább, elhaladunk Budapest korabeli határkövei mellett, és felérünk Mátyás király vadasparkjának emlékoszlopához. Utunk hamarosan leereszkedik a Határ-nyeregbe. Legyünk figyelmesek, mert az összefonódó, elágazó ösvények és túrajelzések labirintusában a kék sáv jelzéseket nem mindig egyszerű követni. Elérjük az Oroszlán-sziklát, végighaladunk a Kecske-hegy sziklás, meredek oldalában, mígnem az út erőteljesen emelkedni kezd. Feljutunk a Látó-hegy fennsíkjára, az Árpád-kilátóhoz.

A Látó-hegy peremén folytatjuk az utat, közvetlenül az erdőhatáron; néha feltűnnek mellettünk a hegyoldalban legmagasabban álló házak. Ereszkedni kezdünk a Szép-völgy felé. A Fenyőgyöngye vendéglővel szemben keresztezzük a Szépvölgyi utat. Amennyiben időnk engedi, vagy itt szakítjuk meg utunkat, érdemes felkeresni a Pál-völgyi-, illetve a Szemlő-hegyi-barlangot. A Fenyőgyöngyét elhagyva kapaszkodunk felfelé, elérjük a gerincet. Elhaladunk a Felső-Kecske-hegyen álló rádió-adótorony bejáróútja mellett, és nekiindulunk a Hármashatár-

hegyre vezető végső kaptatónak. A korábban elhagyatott csúcsrégió komoly fejlesztéseken ment keresztül. Bélyegzőt az adótoronynál és a Hármashatár-hegyi Erdei Iskolánál egyaránt találunk. Keskeny és sziklás ösvényen kanyargunk át a Vihar-hegy tetejére, onnan kisétálunk a Virágos-nyereg ligetes, nyáridőben vadvirágos mezejére. Átvágva a réten rövidesen elérjük a Guckler Károly utat, amelyen balra fordulunk. A nyeregben egy villanyoszlopon található a bélyegző.

A kék és a sárga sáv jelzés együtt halad, majd egy katonasír melletti útelágazásban az OKT nyomvonala balra tér. Szintezve lépkedünk a Csúcs-hegy oldalában, s megpillantjuk a Rozália téglagyár épületeit. Egy balkanyarral befordulunk a távvezeték nyiladékába; onnan úgy kétszáz lépés után jobbra kell térnünk egy gyalogútra. Ereszkedünk, elhagyjuk az öreg erdőt, majd egy fiatalosba érünk. Haladunk lefelé, mígnem az ipari létesítményhez érünk, ahol beszerezzük következő bélyegzőlenyomatunkat a téglagyár kapujánál a villanyoszlopra kihelyezett doboznál.

Sor-
szám
Kezdőpont Végpont Hossz
(km)
Szintemelkedés (m) Menetidő (óra:perc)
(bélyegzőhely) > < > <

Teljesítők száma

(2020. 10. 01-ig): 7000 fő

SZÍNES SZÁLLÁSPALETTA - MINŐSÉGI ELLÁTÁS

A Galyatető Turistacentrum a Magas-Mátra szívében, kortárs épületekben, környezettudatos létesítményben, teljes körű minőségi ellátással és különleges szálláspalettával várja a túrázókat, sportolókat, családokat
Töltse le prospektusunkat!

KÖZÖSSÉGI ESEMÉNYEK, RENDEZVÉNYEK

Öt év tapasztalatával, teljes körű ellátással várjuk a táborozó diákokat, családi jubileumok, esküvők szervezőit, közösségépítő alkalmak, vállalati tréningek, konferenciák ötletgazdáit!