OKT

Cserhát

Nógrád - Becske

GPS-NYOMVONAL LETÖLTÉSE (2017. június 20.)

1890 m

-1875 m

60,2 km

OKT-17

OKT-19

Nógrádon a bélyegzés után érdemes felkeresnünk a kék rom jelzésen a nógrádi várat, melynek öregtornyából megmaradt csonka kiszögellése, jellegzetes alakjával ismertetőjegye a középkori erődnek. A kékre visszatérve a Kossuth Lajos utcában folytatjuk

utunkat. A túloldalon leereszkedve keresztezzük a Fekete-patakot, és balra fordulunk a földútra. A mezőkre kiérve egy bokorsor előtt jobbra nekiindulunk az erdős domboldalnak.

A gerinc túloldalán az erdőt elhagyva keresztezzük a Morgó-patakot és a vasúti síneket, majd felkapaszkodunk a Nagy-Kő-hegyre, ahol a Loko-pihenőnél találjuk a következő bélyegzőt. Továbbhaladva a hegy déli oldalán leereszkedünk. A hegy lábánál a kék jelzés balra kanyarodik, de mielőtt folytatnánk utunkat, tegyünk kis kitérőt Magyarkútra, hogy bélyegezhessünk az Irma-forrás melletti „Kocsma a pipáshoz” fakapujának oszlopánál. Érdemes megtölteni kulacsainkat az Irma-forrás finom vizével.

Az OKK nyomvonalára visszatérve a Keskeny-bükki-patak mentén haladó makadámútra jutunk, amelyről körülbelül egy óra múlva letérünk jobbra, és követjük az ösvényt Szendehelyre. Itt a Szepi fogadó bejárata előtti előtető tartóoszlopánál bélyegezhetünk, de ugyanezt a bélyegzőlenyomatot találjuk a Katalinpusztai Kirándulóközpont pénztára mellett is, ahová Szendehelyről a Lósi-patak völgyébe leereszkedve, majd a vízfolyás mentén jobbra fordulva jutunk el.

Mielőtt folytatnánk utunkat, érdemes kb. 600 m kitérőt tennünk, hogy elzarándokoljunk az innen nem messze található

Rockenbauer-kopjafához. Az emlékhely a kék kereszt/piros sáv jelzésű turistaúton érhető el. A kirándulóközponthoz visszatérve nekivágunk a Naszálynak. A kis fahídon átkelve haladunk egyre feljebb a hegy északi oldalán. Átkelünk egy merész függőhídon, s nemsokára megérkezünk a Bik-kúti pihenőhelyhez. A forrás vize sajnos nem iható. Innen egy ideig még kelet felé haladunk, majd hirtelen dél felé fordulunk. Meredek emelkedőn, majd sziklás hegyoldalban érkezünk föl a Naszályi-víznyelő bejáratát rejtő mélyedéshez. A Naszály önálló, triász sasbérc mészkőtömbje számos egyéb barlangot is őriz. Innen kanyargós ösvényen kapaszkodunk föl a Naszály 652 m magas csúcsára. Sajnos kilátó nincs; a geodéziai toronyba fölmászni veszélyes és tilos. Kárpótolhat bennünket, hogy kelet felé továbbhaladva a gerincen több nagyszerű, természetes kilátóhely is utunkba esik. A gerincről leérve balra (északnak) fordulunk, és a Farkas-bércet balról megkerülve, a bérc északi oldalában lévő útelágazástól hamar kiérünk az erdőből. Egy újabb fás rész után már látjuk Ősagárdot, ahol a bélyegzőt a Rákóczi út 48. alatti italboltban vagy a Rákóczi és Dózsa György utca sarkánál lévő útjelző oszlopon találunk.

A községből kiérve keresztezünk egy mezőt, betérünk az erdőbe, majd a következő elágazásban balra tartva követjük a turistautat. Nemsokára már földútról lépünk ki a mezőre, de innen ismét földútra váltunk. A magaslesnél megint belépünk az erdőbe, és balra fordulunk az ösvényen. A következő kaszálónál jobbra fordulva a fák mellett ereszkedünk, egészen a keresztező széles földútig, ahol a tanya mellett jobbra fordulunk, és egyenesen beérünk Felsőpeténybe, ahol Fő utca 2. szám alatt található Petényi söröző kerítésénél bélyegzünk. Az Almássy-kastélyt elhagyva a volt tsz-telephelynél balra fordulva nekiindulunk a Homok-hegynek, majd a balról övező fenyőerdő mentén tovább haladunk a földúton. A Petényi-patak kiszélesedő völgyében, a kerítés mellett sétálunk tovább, míg néhány kanyart követően a tanyaépületekhez érkezünk, ahonnan már csak pár száz méter, és Alsópetény központjába jutunk. Itt bélyegezni a buszmegálló hirdetőtáblájánál vagy a Retro Man söröző (Petőfi úti 16.) bejáratánál tudunk.

A faluszéli útelágazásban a keresztnél balra, majd pár száz méter után ismét balra fordulunk. Felhagyott gyümölcsösök közötti földúton haladunk a falu fölötti domboldalban, majd egy útjelző táblával is jelzett kanyarban élesen jobbra fordulunk a Korpa-hegy felé. A nyereg után nemsokára a Kékesi vadászházhoz érkezünk. Meredek völgyben kapaszkodunk föl a Romhányi-hegy nyergéig, majd innen az erdőben kanyargó ösvényen, később földúton, pihenőhelyet érintve érkezünk meg Romhányba, a régen porcelángyártásáról, napjainkban már csak csempegyártásáról híres kisvárosba. A bélyegzőért a Rákóczi úti Lilla presszóig vagy a vasútállomásig kell bandukolnunk.

Az országúton továbbmegyünk Kétbodony felé, ahol a Madách Imre úti kocsmánál bélyegzünk. A települést a Deák Ferenc utcán hagyjuk el, a Cser-hát tövében lévő útelágazásból pedig nagyjából egyenesen indulunk tovább. Később az erdőt elhagyva balra térünk. A Büdös-tó-hegy oldalában leereszkedve a földút egy murvás útba torkollik; ezen jobbra megyünk.

A következő dombtető túloldalán az út jobbra kanyarodik, s keresztezi a síneket. A vágány keleti oldalán az erdőn át, megművelt földterület sarkára érünk. Itt balra, aztán a kaszáló déli végén, a Galga-patak túlpartján jobbra fordulunk, és megmásszuk az Eresztvény dombhátát. Innen egyenes úton ereszkedünk le Becskére. A településen három helyen is bélyegezhetünk: a kis ABC-ben (Ady E. u. 8/A), a Galga presszóban vagy a Máder fagyizónál.

Sor-

Teljesítők száma

(2017. 09. 04-ig): 5960 fő

Céges rendezvények

Magyarország második legmagasabb pontján fekvő Galyatető Turistacentrum vállal céges rendezvényszervezést, csapatépítést, családi összejövetel és ünneplések kivitelezését.

Erdei iskola általános iskolások számára

Szeretettel várjuk az általános iskolás gyerekeket!
A dormitóriumban 31 főt tudunk elhelyezni, a kísérő felnőtteknek fürdőszobás szobát biztosítunk, igény szerint.