OKT

Pilis

Rozália téglagyár - Dobogókő

GPS-NYOMVONAL LETÖLTÉSE (2017. június 20.)

22,8 km

1065 m

-495 m

OKT-14

OKT-16

Rozália téglagyártól a Budapest – Esztergom vasútvonallal párhuzamosan haladunk, majd egy kilométer után a vasutat keresztező aszfaltútra jutunk. A fénysorompóval védett átjárón átkelve jutunk ki a Bécsi útra, ill. a 10-es számú főútra. Felmegyünk a Kövesbérci utca

végéig, ahonnan gyalogösvényen indulunk tovább. Az emelkedés hirtelen szűnik meg egy balkanyar után. Az ösvény alacsony, mediterrán hangulatot idéző fákkal tarkított sziklás terepen kanyarog; nyáron ezt kabócák zaja is tetőzi. Pilisborosjenőn az Erdő utcába érünk, majd balra a Kőfaragó utcán át a Határ úton hagyjuk magunk mögött a települést. A Vendel-hegyi Kálvária után a Teve-sziklát láthatjuk az út alatt balra, majd az „Egri vár” filmtörténeti romjaihoz tehetünk kitérőt.

A Rédlinger Adolf ösvényen a Nagy-Kevély oldalában emelkedünk. Elhaladunk a Nagy-kevélyi-kőfülke alatt, majd a Kevély-nyeregbe érkezünk. Az 1992-ben felgyújtott és 2000-ben elbontott turistaház emlékhelyéhez közel, a pihenőhelynél találjuk a bélyegzőt. Az ereszkedést az északi oldalon, erdei úton kezdjük meg, amely a hegy lábánál egy szélesebb földútba torkollik. Ezen balra indulva, a sárga jelzésnél megtekinthetjük a Mackó-barlangot. Egy hatalmas hársfát megkerülve megyünk tovább, most már a széles gerincen vezető földúton. Később keresztezzük az országutat a Csobánkai-nyeregnél. Innen egyenesen haladunk tovább az erdőhatárig. A fák közt elágazáshoz jutunk, ahol jobbra fordulunk, és az erdészeti sorompó után kaptatni kezdünk a makadámúton.

A kis tetőn a kereszteződésben, majd néhány lépéssel később is jobbra fordulunk, és az ösvényen a Szent-kút kápolnájának tisztásáig ereszkedünk, ahol friss forrásvízből ihatunk. Innen földúton baktatunk, amely a domb tövében, a tisztás után jobbra fordul - mi azonban a balra induló ösvényen folytatjuk utunkat. Nagyjából egyórás gyaloglás végén a földút keresztezi a Kovács (Dera)-patakot, aztán ligetes rétre érkezünk. Hamarosan beérünk a szurdokba. Felfelé haladva a kis hidakon többször is átkelünk a patakon, aztán a völgy felső végében egy gázlót is igénybe veszünk. A pihenőhelynél több víznyelőbarlangot láthatunk. A jól kiépített ösvényről egy szélesebb földútra térünk, amelyen rövidesen elérjük Pilisszentkereszt alsó házait.

Itt egy kis hídon átkelve balra fordulunk, majd kisebb utcácskákon a település központjába jutunk. Bélyegzőhelyet a “központban” két helyen is találunk: a vegyesbolt ablakrácsán, valamint a Felső kocsmában, amely a kirándulók jól ismert intézménye. A települést elhagyva földúton indulunk tovább. Átvágunk az aszfalton, majd egy vízmosáson, és felkapaszkodunk a Zsivány-sziklák felső végéig, ahol az elágazásban jobbra térünk. Köves ösvényen folytatódik a túra, majd a Kanyargós-patak völgyében jobbra fordulva kis fahídon kelünk át, és a szurdokból kikapaszkodva elérjük Dobogókőt. Itt az Eötvös Loránd Menedékház bejáratnál a falon kihelyezett bélyegzővel igazolunk.

Sor-
szám
Kezdőpont Végpont Hossz
(km)
Szintemelkedés (m) Menetidő (óra:perc)
(bélyegzőhely) > < > <

Teljesítők száma

(2017. 11. 02-ig): 6024 fő

Céges rendezvények

Magyarország második legmagasabb pontján fekvő Galyatető Turistacentrum vállal céges rendezvényszervezést, csapatépítést, családi összejövetel és ünneplések kivitelezését.

Erdei iskola általános iskolások számára

Szeretettel várjuk az általános iskolás gyerekeket!
A dormitóriumban 31 főt tudunk elhelyezni, a kísérő felnőtteknek fürdőszobás szobát biztosítunk, igény szerint.