OKT

Budai-hegység

Piliscsaba - Hűvösvölgy

GPS-NYOMVONAL LETÖLTÉSE (2017. június 20.)

575 m

-580 m

22,4 km

OKT-12

OKT-14

Piliscsabán a bélyegzést követően a vasútvonallal párhuzamosan végigmegyünk a Kálmán király utcán, majd a Bajcsy-Zsilinszky utcát elérve, a zebrán átkelve jobbra fordulunk. A vasúti aluljárót elhagyva, kb. 200 m után a kereszteződésben balra kanyarodunk a Béla

király utcába. Az első sarkon jobbra térünk, és a Kinizsi Pál utcán, a temető mellett folytatjuk utunkat. A temető nyugati kapujából indul a kék emlékmű jelzés, amely Horváth József, az Országos Kéktúra első teljesítőjének síremlékéhez vezet. A rövid kitérő után továbbmegyünk a Kinizsi utcán, és a parkot elérve a sétaúton balra fordulunk. A parkon átvágva a Falumúzeum mellett érünk ki a Fő útra. A forgalmas úton közlekedési lámpával védett zebrán jutunk át, és egyenesen megyünk tovább a Garancsi úton.

A lakott területet végül a Kálvária utcán hagyjuk el. Ezzel gyakorlatilag a Budai-hegység területére értünk: a kéktúra urbanizáltabb arculatának színterére. A város határában balra a Kálvária-hegy alá érkezünk. Piliscsaba ősi turisztikai nevezetességei a Gomba-szikla és az Ördögoltár, ahova mindenképp érdemes kitérőt tennünk. Tovább a Kőris-völgyben haladunk, majd a Bükkös-árok meredek kapaszkodója után érjük el az erdő szélét a Nagy-szénás és a Kutya-hegy közötti széles nyereg füves tisztásánál. A tisztás közepén álló fenyőcsoport előtt balra térünk, majd kiérünk a Nagy-szénás mindig szeles tetejére. Elindulunk délkelet felé, a távolban jól látható Hármashatár-hegy irányába. Egy kis kopár nyeregben ereszkedünk, az irány a Nagy-szénás turistaházának helyén álló emlékfal.

Innen a tanösvénnyel együtt halad utunk. Ritkás fenyőerdőbe érünk, majd egy kopár oldalból megpillantjuk Nagykovácsit. Leereszkedünk a Felső-Zsíros-hegyen álló hétvégi házak széléig. Utunk aszfaltútba torkollik, azon indulunk tovább. Itt együtt halad a kék, a sárga és a zöld jelzés. Egy sorompó után elfogy alólunk az aszfalt, s pár perc alatt elérjük a Zsíros-hegy hajdani turistaházának tisztását. Az Országos Kéktúra nyomvonala átvág a réten. Az erdőbe belépve hamarosan feltűnik a Muflon Itató épülete. Amennyiben sietős az utunk, az intézmény előtti tölgyfánál, ha szomjazunk, rendelés után az Itató kerítésére szerelt bélyegzővel igazolhatunk. Az erdei ösvényen folytatjuk utunkat, haladunk a Remete-hegy felé.

A növényzet fokozatosan karsztbokorerdőre változik, mire megérkezünk a fennsíkperemre. Innen meredeken ereszkedünk a Remete-szurdokba, ahol meglátogathatjuk a Remete-barlangot. Rövidesen lejutunk ahhoz az útra görgetett sziklatömbhöz, amely az autók elől zárja le a völgyet. A szurdok alján beérünk a házak közé. Az Ördögárok utcán balra indulva kaptatunk az emelkedőn, majd megint balra fordulunk a Kerékhegyi utcán, onnan jobbra, a Hímes utcára. Elhaladunk a máriaremetei Kisboldogasszony templom kapuja előtt, és a park túlsó végén beérünk a családi házak közé. Leereszkedünk a Zsíroshegyi útra, végigmegyünk rajta, és Náncsi néni vendéglőjétől kimegyünk a Nagy-rétre, ahonnan a Fazekas-hegy széles hátán átvágva elérjük a Széchenyi-hegyi Gyermekvasút végállomását Hűvösvölgyben. Itt bélyegezhetünk a Gyermekvasút várótermében, vagy a peronon kihelyezett bélyegzővel.

Sor-
szám
Kezdőpont Végpont Hossz
(km)
Szintemelkedés (m) Menetidő (óra:perc)
(bélyegzőhely) > < > <

Teljesítők száma

(2017. 11. 02-ig): 6024 fő

Céges rendezvények

Magyarország második legmagasabb pontján fekvő Galyatető Turistacentrum vállal céges rendezvényszervezést, csapatépítést, családi összejövetel és ünneplések kivitelezését.

Erdei iskola általános iskolások számára

Szeretettel várjuk az általános iskolás gyerekeket!
A dormitóriumban 31 főt tudunk elhelyezni, a kísérő felnőtteknek fürdőszobás szobát biztosítunk, igény szerint.