OKT

Keleti-Bakony

Zirc - Bodajk, Csókakő vmh.

GPS-NYOMVONAL LETÖLTÉSE (2017. június 20.)

1270 m

-1500 m

59,4 km

OKT-08

OKT-10

Zirc városából Nagyesztergárra műúton kell gyalogolnunk. Az Erdei Ferenc utcába jobbra fordulva jutunk el a község szélére. A földúton haladva egy völgybe érünk. Amennyiben nyári hőségben tesszük meg ezt a szakaszt, átélhetjük a Bakony csípős élményeit ebben a

sötétzöld vadonban. Végül jobbra térve kapaszkodunk fel a domboldalba. Később a Gaja-patak mentén gyalogolva aszfaltútra váltunk, majd egy fahídon kelünk át a vízfolyáson. Utunk Bakonynánára visz. A község Alkotmány utca - Tési út elágazásában a sávjelzések jobbra kalauzolnak. Ebben az elágazásban találjuk a villanyoszlopra szerelt bélyegződobozt.

Kavicsos sétányon haladunk tovább. Az egykori fűrészmalom épületét elhagyva betérünk az erdőbe. Irány a Vadalmás pihenőhely: az árnyas asztaloknál érdemes feltöltődni. Érdemes feltankolni a forrásvízből, majd odébb meglátogatni Savanyó Jóska-barlangját és a Rómaifürdő vízeséseit. A völgy túlsó végén elérjük Szentkút ligetét, majd Jásdot, ahol két bélyegzőhely közül is választhatunk: egyik a vegyesboltnál, másik a bisztrónál vár bennünket.

A Patak utcán indulunk tovább. A gyalogút végén ismét érintjük a Gaja vízfolyását, majd felkapaszkodunk a Tési-fennsíkra. Innen rövid kitérővel felkereshetjük a 2014-ben átadott Széchenyi Zsigmond-kilátót. Az út végül Tés főutcájára érkezik, ahol érdemes felkeresni a Szélmalmokat és a Kovácsműhelyt. A Tési-fennsík egyéb látnivalókban is bővelkedik. A szántók facsoportjaiban víznyelőbarlangok és zsombolyok bejáratai

rejtőznek. A fennsík barlangjainak kutatására hozta létre az Alba Regia Barlangkutató Csoport a Csőszpusztai Barlangkutató Állomást. Itt a kutatóház bejáratánál került kihelyezésre a kéktúra bélyegző.

Bélyegzés után visszatérünk az Országos Kéktúra útvonalára, és továbbmegyünk a Hamuházig. Kavicsos földúton haladunk, amelyről rögtön jobbra térünk egy ösvényre, majd balra, a keréknyomokra fordulunk. Elérjük a Tűzköves-árkot, s rövidesen egy hatalmas irtásfolt felső peremére érkezünk. Ereszkedés közben érintjük az erdei szentélyt, a völgyben futó úton pedig balra indulunk. A Kisgyón Természetbarát Telepnél elágazásba érünk. Itt az OKT nyomvonala jobbra vezet. Dönthetünk, hogy pecsétért kis kitérővel (kb. 50 m) elmegyünk a Gyöngyvirág Kulcsosházhoz, vagy tovább a kéken egy nagy elágazásban a Kékkör információs táblájánál bélyegzünk.

A Dóra-hegy megmászásával folytatjuk utunkat. Hamarosan egy földúthoz érünk, ahol délkelet felé indulunk, majd a földutak villaszerű elágazásában balra térünk. Többször keresztezzük a távvezetéket; először jobbra, aztán balra egy másik földútra kanyarodunk. A piros sáv jelzésnél jobbra tartunk. Bakonykútiban rátérünk a Szabadság utcára, aminek végén a buszmegállónál, szemben a Polgármesteri Hivatallal találjuk meg a bélyegzőhelyet egy villanyoszlopon.

A főutcáról jobbra fordulunk az Ady Endre utcába. Felkapaszkodunk a község fölé magasodó fennsíkra, ezt követően leereszkedünk a völgybe. Megmásszuk a következő dombot, majd a Bogrács-hegy után az elágazásban balra térünk. A völgyben futó országúton mintegy 100 méternyit haladunk jobbra, a bánya bekötőútjáról pedig belépünk az erdőbe. A Becsali büféhez érve a falra kihelyezett doboznál bélyegzünk.

A Fehérvárcsurgói-víztározó déli végét megkerülő aszfaltúton haladunk tovább; a gátnál ráfordulunk a keréknyomokra. Keresztezzük az országutat, s betérünk az üdülőtelep házai között vezető utcára. Hamarosan jobbra (egy kapun keresztül) belépünk a fák közé az Öreg-hegy irányába. Lefelé haladva elérjük a patakot, és a keményre taposott gyalogúton követjük a meder vonalát.

A Varjúvárat megkerülve a Gaja völgyéből egyenesen a Bodajk feletti sípályához kapaszkodunk fel. A “Melegedő” faház korlátján találjuk az első bodajki bélyegzőt. A településen áthaladva a Fenyő Bisztróban, valamint a Bodajk-Csókakő vasútállomás villanyoszlopánál szintén bélyegezhetünk.

Sor-
szám
Kezdőpont Végpont Hossz
(km)
Szintemelkedés (m) Menetidő (óra:perc)
(bélyegzőhely) > < > <

Teljesítők száma

(2017. 11. 02-ig): 6024 fő

Céges rendezvények

Magyarország második legmagasabb pontján fekvő Galyatető Turistacentrum vállal céges rendezvényszervezést, csapatépítést, családi összejövetel és ünneplések kivitelezését.

Erdei iskola általános iskolások számára

Szeretettel várjuk az általános iskolás gyerekeket!
A dormitóriumban 31 főt tudunk elhelyezni, a kísérő felnőtteknek fürdőszobás szobát biztosítunk, igény szerint.