OKT

Bakony

Nagyvázsony - Városlőd-Kislőd vá.

GPS-NYOMVONAL LETÖLTÉSE (2017. június 20.)

480 m

-450 m

23,9 km

OKT-06

OKT-08

A Bakonyon átvezető túránkat Kinizsi legendás várától kezdjük. A romok melletti gyalogúton a rom alatt futó Varga utcára sétálunk le, s balra indulunk el. Néhány lépés után elmaradnak a házak, aztán az elágazásban jobbra fordulva leereszkedünk a Vázsonyi-séd völgyébe. Pár

perc alatt kiérünk a Tapolcára vezető országúthoz; e mentén talpalunk tovább. A Tapolca és Sümeg távolságát jelző tábla előtt jobbra ráfordulunk egy széles földútra. Rövidesen elérjük a Kab-hegy lábánál húzódó széles mezőket, amiken át is vágunk. Egyik keresztező földútnál egy jobb-bal kanyar kombinációval átkerülünk a bokorsor túlsó oldalára, majd az erdőhatáron folytatjuk az utunkat, míg végre belépünk a fák közé a Bogárdi nevű erdőrészbe.

A Kab-hegy körül elterülő erdőséget sakktáblaszerű parcellákra osztják a nyiladékok. Nagyvázsony felől érkezve (balról jobbra haladva) emelkedő sorszámozással látták el őket, a keresztező nyiladékok pedig az ábécé betűivel vannak jelezve. Az 5. nyiladékon indulunk tovább, aztán jobbra ráfordulunk a keresztező H-nyiladékra. Ezen sem megyünk sokáig, csupán egyetlen sakktáblamezőnyit, mert a legközelebbi sarkon balra rátérünk a 6. nyiladékra. Ezen már hosszasabban haladunk, majd keresztezzük a G-nyiladékot. Kaptatunk egyre meredekebben az előttünk feltűnő adótornyok felé.

Földutunk mellett egy kerítés húzódik. Amikor elérjük a lezárt kaput és mellette a kerítésen keresztülvezető létrát, átmászunk rajta, s a bekerített, ritkított erdőben folytatjuk utunkat. Itt is szinte

fától fáig haladva kell követni a kék jelzéseket, miközben a hegytetőre vezető meredekség egy cseppet sem enyhül. Hosszasan kapaszkodva érjük el a másik kerítést az erdő túlsó oldalán. Itt is átmászunk a kerítés feletti, A betű alakban összetámasztott létrákon, és az öreg, ritkítatlan erdőben folytatjuk utunkat egy jobban járható földúton. Izzasztó menettel emelkedünk, majd a csúcson álló épületek kerítése mentén balra tartunk. Hamarosan elérjük az aszfaltút végét a rádióadó kerítésénél. Itt jobbra ösvény kezdődik, amelyen gyorsan kijutunk a hegytető meredeken leszakadó déli peremén álló Kinizsi-kilátóhoz és a pihenőpadokhoz.

Visszatérünk az aszfaltútra, magunk mögött hagyjuk az állomás épületeit, majd a lejtőn elhaladunk a tévéadótorony mellett. Az aszfaltút hosszú egyenesébe befordulva feltűnik előttünk a volt Kab-hegyi erdészház, mellyel szemben, egy melléképület oldalán találjuk meg a kihelyezett kéktúra bélyegződobozt.

Az igazolópontot elhagyva továbbindulunk a széles D-nyiladékban egyenletesen ereszkedő keskeny aszfaltúton, s közel másfél kilométert haladva rajta keresztezzük a 7. nyiladékot, majd elérkezünk a 8. nyiladékhoz. Itt balra fordulunk a nyiladék alján kanyargó csapásra. Egy erdészeti sorompónál visszatérünk az útra, amely itt már nem egyenes, hanem kanyarogva halad az erdőben. Elhagyjuk a Tönkölyös-víznyelőt. Egy régi irtásfolt helyén növő elkerített fiataloson vágnak át a keréknyomok. A kerítést mindkét oldalon létrákon át tudjuk keresztezni. Kétoldalt sűrűsödő erdő szegélyezi az utat. Hamarosan elérünk Úrkút főutcájára, a Rákóczi Ferenc utcára, s ezen indulunk el a központ felé.Újabb kéktúra bélyegző lenyomatunkat a Kéktúra Vendéglőnél szerezhetjük be a kocsma ablakába kihelyezett bélyegző segítségével.

A Gubiczahegy utca végénél érjük el a Csárda-hegyi őskarszt területét. Érdemes kitérőt tennünk az egykori mangánércfejtés után megőrződött trópusi karszt kúpos formái közé. A tanösvény meglátogatása után továbbhaladva hamarosan visszatérünk a község szélső házaihoz.

Egy hatalmas, bekerített erdőtelepítéshez vezetnek a jelzések egy földúton. Leereszkedünk a Csollányos-völgy alján futó széles, murvás útra. Hosszú menettel érjük el az út végi erdészházakat és a volt bányatelepet. A civilizáció jeleit ismét a Sobri Jóska Kaland- és Élményparkhoz érve érezhetjük. Kis hídon keresztezzük a Torna-patakot, tovább egy aluljáróban a vasutat, majd rövid kaptatóval felérünk az országútra, végül Városlőd-Kislőd vasútállomásra, ahol az egyik városlődi kéktúra bélyegzőhelyet találjuk. A doboz a forgalmi iroda mellett van a falon.

Sor-
szám
Kezdőpont Végpont Hossz
(km)
Szintemelkedés (m) Menetidő (óra:perc)
(bélyegzőhely) > < > <

Teljesítők száma

(2017. 11. 02-ig): 6024 fő

Céges rendezvények

Magyarország második legmagasabb pontján fekvő Galyatető Turistacentrum vállal céges rendezvényszervezést, csapatépítést, családi összejövetel és ünneplések kivitelezését.

Erdei iskola általános iskolások számára

Szeretettel várjuk az általános iskolás gyerekeket!
A dormitóriumban 31 főt tudunk elhelyezni, a kísérő felnőtteknek fürdőszobás szobát biztosítunk, igény szerint.