OKT

Balaton-felvidék

Tapolca - Badacsonytördemic

GPS-NYOMVONAL LETÖLTÉSE (2017. június 20.)

395 m

-405 m

17,1 km

OKT-04

OKT-06

Az Országos Kéktúra tapolcai bélyegzését követően (amit a Lokomotív büfé teraszánál találunk) a Dózsa György utcán át jutunk ki a főútra, s azon haladva érjük el néhány perc alatt a belvárost. A Fő térről jobbra indulunk, majd balra egy kapun át jutunk a Malom-

hoz, amely a város alatt elterülő Tapolcai-barlangrendszer forrástava. A parkon áthaladva a Vastagh János utca végén hagyjuk el a település utolsó házait. Érdemes a kék barlang jelzést követve felkeresni a nemrég átadott Tapolcai-tavasbarlang Látogatóközpontot.

Továbbhaladva a kéken rövidesen keresztezzük a Tapolcát elkerülő főutat, aztán egyenesen a Szent György-hegy felé indulunk tovább egy keskeny aszfaltúton. Keresztezzük a vasutat, és egy kilométer után jobbra indulunk a szőlők között. A jelzett út balra fordul; nyomsávban aszfaltozott felszínén emelkedünk a szőlőskertek között. Jobbról csatlakozik a piros jelzés, majd előttünk feltűnnek a bazaltorgonák. Az utolsó jobb oldali épületnél kell letérni A ház mellett eloldalazva beérünk az erdőbe, és egy bazalt lépcsősoron kapaszkodunk fel a volt Szent György-hegyi turistaház (jelenleg kulcsosház) épületéhez. A kéktúra bélyegzőt ennek ablakában találjuk a spaletták mögött.

Egy szusszanás és pár falat után újra meredeken felfelé haladunk, s hamarosan elérjük a bazaltorgonák lábát. Hosszú lépcsősor vezet fel a látványos sziklaalakzatok között a lapos hegytetőre. Érdemes egy rövid kitérőt tenni a geológiai kuriózumok feletti kilátópontokra, ahonnan nemcsak a környék csodálható meg, de a bazaltszirtekre is szép a rálátás. Néhány perc alatt eljutunk az erdei

ösvényen az esőbeállóhoz, ahol a balra térő kék jelzés ereszkedni kezd a fennsíkról. Megéri azonban itt is egy plusz kanyart tenni a kék háromszög jelzésen a hegytető kilátópontjára, ahonnan szinte teljes körpanoráma nyílik a vidékre.

Az OKT nyomvonalára visszatérve negyedórás menettel érhetők el a déli hegyoldal présházai. Elhaladunk az Oroszlánfejű kút mellett, majd megérkezünk a parasztbarokk Tarányi-présházhoz és a mellette álló Lengyel-kápolnához. Innen aszfaltúton ereszkedünk, majd balra térve átvágunk a szőlőtáblák között. Hegymagas község bekötőútjához érve egészen a 71-es útig megyünk. Keresztezzük a főutat, jobbra ráfordulunk a kerékpárútra, elhaladunk a szigligeti Várhegy alatt, s ráfordulunk Szigliget bekötőútjára. Hamarosan megérkezünk a szigligeti vár alatti autóparkolóba. A parkoló felett, a templom melletti információs táblán találjátok a bélyegző megszokott dobozát; de további két igazolóhely is található a településen: a közeli „In vino veritas” borboltban, valamint a várpénztár épületén.

A parkolótól kezdődik a romokhoz felvezető sétány. Ha van időnk, kapaszkodjunk fel oda is, ahonnan csodálatos körpanoráma tárul elénk: szinte az egész Tapolcai-medence belátható. Túránkat a Kisfaludy utcában folytatjuk, amely beletorkollik a szélesebb Kossuth Lajos utcába. Körülbelül 500 méter után egy útelágazásban az OKK nyomvonala balra tér, de jobbra fordulva néhány lépés után az avasi Árpád-kori templom maradványaira bukkanhatunk. A kék jelzésre visszatérve aszfalton haladva hagyjuk magunk mögött Szigligetet. Félig megkerüljük az Antal-hegyet, aztán az országútra befordulva Badacsony felé vesszük az irányt. Keresztezzük a 71-es utat és a vasutat is, majd a kék jelzésről letérve a Badacsonytördemic–Szigliget vasútállomás bekötőútján jutunk el az állomás épületéig, ahol a pénztár mellett találjuk a bélyegzőt.

Sor-

Teljesítők száma

(2017. 09. 04-ig): 5960 fő

Céges rendezvények

Magyarország második legmagasabb pontján fekvő Galyatető Turistacentrum vállal céges rendezvényszervezést, csapatépítést, családi összejövetel és ünneplések kivitelezését.

Erdei iskola általános iskolások számára

Szeretettel várjuk az általános iskolás gyerekeket!
A dormitóriumban 31 főt tudunk elhelyezni, a kísérő felnőtteknek fürdőszobás szobát biztosítunk, igény szerint.