OKT

Balaton-felvidék

Keszthely - Tapolca

GPS-NYOMVONAL LETÖLTÉSE (2017. június 20.)

505 m

-490 m

26,8 km

OKT-03

OKT-05

A Vén Bakter Sörözőben tett látogatásunk után (ahol pecsételhetünk, ehetünk-ihatunk) visszatérve az Országos Kéktúra útvonalára, a Kazinczy utcán haladunk tovább. Az út bal szélén ballagva magunk mögött hagyjuk a várost. Hamarosan feltűnnek Gyenesdiás

házai. A legelső keresztutcán balra fordulunk, majd a szélső házsor mellett haladva egy körforgalomhoz érkezünk. Jobbra fordulunk, s száz méter megtétele után balra tartunk a kápolna felé. Rövid sétát követően beérünk a fenyvesbe.

Felhagyott murvabányák udvarai mellett elhaladva a Nagy-mező kirándulóközpontjához érünk. Ha szeretjük a szép körpanorámát, akkor innen felkapaszkodhatunk a Festetics-kilátóhoz. A kirándulóközpontot egy aszfaltcsíkon hagyjuk el, amelyről hamarosan egy földútra térünk le. Utunk a völgy alján húzódó hosszú rét szélén oldalaz; a végén az elágazásban a jelzéseket követve balra térünk. Kellemes sétával kapaszkodunk a dombokon kanyargó kopott aszfaltútra. Itt először jobbra kanyarodunk, aztán 700-800 méter után balra, egy nyiladék földútjára fordulunk. Ezen jó másfél kilométer megtétele után jobbra tartva ereszkedni kezdünk a mellettünk futó árokba, amely jól látható a ritkított erdő tölgyfái között.

Néhány száz lépést teszünk meg a völgyecskében, majd jobbra felfelé kanyarodunk egy keréknyomon, amely visszavezet a korábban elhagyott murvás erdészeti útra. Ezen hamarosan elérjük Vállus meredeken ereszkedő főutcáját. A templom melletti - jelenleg bezárt - élelmiszerbolt homlokzati oldalán, lemezszekrénybe rejtve találjuk a kéktúra bélyegzőt.

Továbbmegyünk az utcán egészen a buszfordulóig, letérünk az aszfaltos főutcáról, majd jobbra, kelet felé indulunk a község melletti mezőkön keresztül. Az erdőből a Lesencefalu feletti mezőkre jutunk, aztán pár perc alatt elérjük a szőlőskerteket. A kerítések mellett folytatjuk a sétát. Néhány száz méter után keresztezzük a Várvölgy és Lesencefalu közötti aszfaltcsíkot. Előttünk már látható a Kő orra.

Szőlőskertek között kezdjük meg a kapaszkodást a tető felé. A fák feletti tisztásról csodálatos panoráma nyílik a Tapolcai-medencére és a vulkáni tanúhegyekre. Érdemes pár percre megállni, s gyönyörködni a látványban. Tapolca városa egy lesüllyedt medencében épült fel, melyet koronaként vesznek körül a tanúhegyek. A pihenő után tovább kapaszkodunk, majd kertek, présházak között haladva érjük el utunk legmagasabb pontját. Az OKT-ről letérve a kék háromszög jelzésű ösvény némi további emelkedő ellenében felvezet bennünket a Kő orra ormára.

A Kéktúra nyomvonala itt egy darabig még a hegyoldalban tekereg, de az erdős részen egy fordulóval gyors ereszkedésbe kezd. Alul, a fák közül kiérve már a Lesenceistvánd feletti szőlőkbe érkezünk. Széles úton érjük el a községet. A falu két bélyegzőhellyel is rendelkezik: egyik a Fapados, a másik a száz méterre onnan nyíló Fatehén kocsmában lelhető.

Lesenceistvándról komoly megpróbáltatás vár minket: végig aszfaltúton kell eljutnunk egészen Tapolcáig. Először a Lesenceistvánd és Lesencetomaj közötti összekötő úton ballagunk, aztán balra térve keresztezzük a 84-es utat, majd egy forgalmas bekötőúton Tapolca vasútállomás felé vesszük az irányt. Az állomás épületéhez közel, a Lokomotív Büfé teraszán találjuk a bélyegzőt.

Sor-
szám
Kezdőpont Végpont Hossz
(km)
Szintemelkedés (m) Menetidő (óra:perc)
(bélyegzőhely) > < > <

Teljesítők száma

(2017. 11. 02-ig): 6024 fő

Céges rendezvények

Magyarország második legmagasabb pontján fekvő Galyatető Turistacentrum vállal céges rendezvényszervezést, csapatépítést, családi összejövetel és ünneplések kivitelezését.

Erdei iskola általános iskolások számára

Szeretettel várjuk az általános iskolás gyerekeket!
A dormitóriumban 31 főt tudunk elhelyezni, a kísérő felnőtteknek fürdőszobás szobát biztosítunk, igény szerint.