OKT

Balaton-felvidék

Sümeg - Keszthely

GPS-NYOMVONAL LETÖLTÉSE (2017. június 20.)

835 m

-890 m

45,4 km

OKT-02

OKT-04

A Bakony-vidék bejárását Sümeg vasútállomásán kezdjük, ahol a sümegi bélyegzőt is találjuk. Itt egy rövid szakaszon együtt halad mind a négy főjelzés: a kék, a piros, a sárga és a zöld sáv.

A település házait magunk mögött hagyva hamarosan a 84-es főúthoz érkezünk, s az onnan néhány méterre húzódó párhuzamos utcán indulunk tovább. Rátérünk a főútból kiágazó és a védett geológiai bemutatóhelyre vezető keskeny aszfaltútra, majd néhány lépés után egy balra induló földútra fordulunk. Lassan leereszkedünk a Mogyorós-domb fennsíkjáról, majd könnyed sétával érjük el a Sümegi bazaltbánya vasútállomást. Az épületek után jobbra fordulva érkezünk a Sümeg és Sümegprága

közötti országút elágazásához. Nem térünk rá az országútra, hanem balra megyünk tovább az itt kezdődő keskeny aszfaltúton, mely elhalad a Sarvaly erdészház előtt, ami a következő bélyegzőhelyünk.

Az erdészháztól kezdődő gesztenyefasorban néhány perc alatt elérjük a Sarvaly-forráshoz letérő ösvényt. Továbbra is az aszfaltúton haladunk bő 3 kilométert, majd egy elágazásban balra, murvás földútra váltva haladunk tovább. Nagyjából egy kilométer után a romos erdészház mellett jobbra letérünk egy szűk nyiladékba, ami szinte hullámozva halad alattunk. A murvás útról élesen jobbra, egy ösvényre fordulunk, ahol eredek kapaszkodó vár ránk. Felérkezve a kis platóra megpillantjuk a Fekete-tavat.

Keskeny ösvényt követve, kalandos útvonalon jutunk el Tátika bazaltos bércére épült vár romjai alá. A jelenlegi megépülése előtt már a tatárjárás idején is állt itt egy másik vár, ami nem azonos a jelenlegi rommal - mégis Tátika a Balaton környékének egyik legrégebbi vára. Innen egy földúton lefelé indulva jutunk a hegy lábánál lévő pihenőhelyre, ahol  jó minőségű forrásvíz is fakad. Jobbra tartva a műúton elhaladunk a Hideg-kút közelébe települt majorság épületei előtt, aztán balra fordulva átvágunk a mezőn, s betérünk az erdőbe. Hamarosan egy kavicsos útra érünk, ami déli irányban haladva a híres zalaszántói sztúpa közelébe vezet. Körülbelül 200 méterrel a sztúpa előtt a kék jelzések letérnek a köves útról - ezért ha a sztúpához is el szeretnénk jutni, tovább kell mennünk a köves úton egyenesen a KL jelzésen. Az árusoknál a helyszín saját bélyegzőlenyomatát is begyűjthetjük.

Az OKK nyomvonalán továbbhaladva hamarosan elérjük a Zalaszántó feletti kerteket. Balra egy mélyúton ereszkedünk le a községbe; a Kotsy-vízimalomnál térünk rá a település főutcájára. A faluban két bélyegzőhely közül is választhatunk: egyik a Tátika presszó ablakában van, a másik a Fő utcán továbbhaladva a kéken, az Ódor élelmiszerbolt lépcsőjének fakorlátjára van felerősítve.

A templom után balra fordulunk Várvölgy irányába, majd az aszfaltról hamarosan jobbra egy földútra váltunk. Ezen leereszkedünk a Nagy-séd völgyébe. A vízfolyáson átkelve egy hosszú, meredek emelkedő vezet fel Rezi várának parkolójához. Innen murvás út kalauzol a mészkőoromra épített, karbantartott romokhoz és az előtte levő pihenőhelyhez. Visszatérve a parkolóhelyre a túloldalon jól kijárt földutakon ereszkedünk le a Rezit övező dűlők közé, majd murvás gazdasági utakon érjük el a község házait. Mielőtt beérnénk a faluba, a Rezi határában létesült pihenőhelyen, a terméskőből készült „várfal” hátsó oldalán bélyegezhetünk. A másik bélyegzőt a falu 021-es számú italboltjában találjuk.

A központ után egy útszéli festett keresztnél fordulunk jobbra. A kék sáv jelzések egy ösvényre visznek. Hamarosan egy kis horhos társul az utunk mellé; mi a jobb partján ereszkedünk sokáig, elérve a Keszthely és Sümeg közötti országutat. Balra már látható a Gyöngyösi csárda épülete; jobbra a szomorúfűz alatt vannak a betyársírok. Mielőtt kiérünk a műútra, balra találjuk a villanyoszlopra szerelt bélyegző dobozt. A Csárdával szemben lévő buszmegállóban is pecsételhetünk.

A műútról egy útszéli kőkeresztnél balra térünk, azután a Vas-hegy lankáin fordulunk Egregy felé. A településen hamarosan elérjük az Árpád-kori Szent Magdolna-templomot, majd Hévíz szélső házait. A kéktúra bélyegzőhöz kisebb kitérőt kell tennünk, mivel pecsételésre a buszpályaudvar várótermében van lehetőségünk.

A Deák teret elhagyva a mocsárciprus erdő és a Hévízi-tó közötti sétányon haladunk. A tó gyógyhatású termálvize 38 méter mélységben egy forrásbarlangban fakad, ahol a feltörő víz 38 fokos. A sétány után a zebrán átkelve a Hévízt és Keszthelyt összekötő kerékpárút kezdetéhez jutunk. A nyílegyenes aszfaltúton alig egy óra alatt Keszthelyen vagyunk. Megkerülve a Kastélyparkot, majd a Helikon Parkot átszelve, a Kazinczy utcánál a kékről kis kitérőt kell tennünk, ugyanis a bélyegzőhely a vasútállomás közelében, a sarki Vén Bakter büfé-sörözőben található.

Sor-
szám
Kezdőpont Végpont Hossz
(km)
Szintemelkedés (m) Menetidő (óra:perc)
(bélyegzőhely) > < > <

Teljesítők száma

(2017. 11. 02-ig): 6024 fő

Céges rendezvények

Magyarország második legmagasabb pontján fekvő Galyatető Turistacentrum vállal céges rendezvényszervezést, csapatépítést, családi összejövetel és ünneplések kivitelezését.

Erdei iskola általános iskolások számára

Szeretettel várjuk az általános iskolás gyerekeket!
A dormitóriumban 31 főt tudunk elhelyezni, a kísérő felnőtteknek fürdőszobás szobát biztosítunk, igény szerint.